El món hauria de ser open... per mi una bona forma d'entendre la vida..

Avui voldria parlar del software lliure, bé, no, de fet voldria mostrar al món el meu concepte de "open". No m'estic explicant gens bé..

Començaré des del principi... Jo vaig descobrir el món del software lliure gràcies a Linux,  a la universitat vaig haver de treballar amb el GNU/Linux per força, però després d'haver trastejat amb ell li vaig agafar el gustet... A partir d'aquí el vaig instal·lar al meu pc, vaig començar a investigar, a jugar (si, si, jugar a provar comandes, utilitats, programes..) vaig deixar completament de jugar a jocs per jugar amb el software lliure..

Aquí és on em vaig adonar del que és "la comunitat" i del que significa... La comunitat és tota la gent que desenvolupa un software, els que el proven, els que el modifiquen, els que en donen la opinió, els que en parlen, els que el comparteixen, els que hi col·laboren ajudant a altres usuaris, econòmicament o parlant-ne amb els amics, els que de qualssevol altre manera tenen relació amb aquell software.

Cal dir que tota aquesta comunitat NO és possible si no es que parlem de "open-source" , "software lliure" o com jo dic "open". Ja que quan algu és d'una comunitat en que no pot modificar i aportar tot el que vulgui al meu entendre no és una comunitat al 100%.

Per mí el futur passa per tot el que és OPEN. Bé, no sé si "open" és la paraula... De fet al que jo em refereixo és a "compartir per construir".


I per mi open o compartir per construir ja no és només el software, per mi open és TOT, una manera de fer les coses, de construir el futur en tots els àmbits.

El exemple més gran que pugui tenir és la wikipèdia, fa no tants anys el meu pare es va comprar una enciclopèdia en CD-ROM!!!!!!!!!(Llavors era una passada... però ara... Fa pena!!!Estic segur que no hi ha cap paraula de les 20 ultimes que he cercat a la wikipedia! Us imagineu un nen d'aqui només 5 anys al col·legi posant  un CD-ROM o DVD per cercar informació??!!! Jo no.

Avui en dia tothom qui disposa d'accés a Internet utilitza la wikipedia normalment.

Per gran que sigui una empresa, quants treballadors haurà de tenir per poder crear una enciclopèdia com és la wikipèdia? Podrà estar l'enciclopedia d'una empresa tant actualitzada com una enciclopedia on la gent lliurement pot publicar la informació? Quants treballadors fan falta per crear un sistema de mapes com openstreetmap?
Podrien gaudir-ne les persones amb menys recursos si no estés fet "open" o per la comunitat?

I la seguretat? Algú podria preguntar-se per la seguretat de la informació... Que creieu que serà més fiable, la informació d'una empresa l'objectiu de la qual és fer diners (encara que sigui mentint) o la informació que pot ser revisada i modificada per tot el planeta...

Si tots i posem un granet de sorra, podem tenir la millor enciclopedia del món i el millor "elquesigui" del món.


Al meu entendre..Si tots els que utilitzem qualssevol cosa lliure contribuíssim d'alguna manera en aquesta o en alguna altre, tots podríem disposar d'eines ultrapotents... Ja ho diuen que la unió fa la força!

Penso que les coses que siguin open no tenen límit! Tothom pot aportar-hi el que vulgui i/o pugui i tots en podem disfrutar lliurement!!!

Avui en dia, cada dia, hi ha més eines per fer cada dia un món millor a través de compartir eines i coneixements entre tots...Això ens farà més competents i competitius, evitarà la diferència entre els pobres i els rics... Ens farà més rics a tots!!

De fet i per sort cada dia hi ha més projectes lliures, fundacions i tot tipus de creadors i artistes que creuen en el concepte open i poden viure de les donacions de la comunitat. De fet és la base de funcionament de ONG's i entitats benèfiques.

L'important és que sigui lliure, que tothom hi pugui aportar tot el que vulgui i si és una cosa útil i el món ho creu així tindrà el futur assegurat...

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Export data from Xiaomi miband 2 (Mi Fit) to csv (Excel).